Velkommen

Her vil jeg blogger om min store hobby, nemlig kager!!

tirsdag den 27. august 2013

Sarah Bernhardt kager..... mums!




I weekenden skulle jeg for første gang prøve at lave Sarah Bernhardt Kager, da jeg på fredag skal lave en rimelig stor portion på jobbet.... og jeg kan bedst lide at vide hvad jeg laver, så det skulle selvfølgelig prøves af!

De er relative nemme at gå til ,og kræver hverken meget udstyr eller erfaringen, men dog lidt tålmodighed ;)

De består i alt sin enkelhed af, en marcipanmakron bund med en rørt chokoladeganache på, og derefter overtrukket med chokolade, nemt og lækkert!

Opskriften (ca. 20 stk):

Cremen
3 dl. piskefløde
115 g. chokolade (55-70%)

Hak chokolade og kom den i en skål.
Varm fløden op til kogepunktet, og hæld over den hakkede chokolade. Rør til den er smeltet sammen.
Sæt på køl i min. 4 timer (gerne natten over)

Makronerne
275 g marcipan
1,5 dl. sukker
2 stk. æggehvider

Tænd ovnen på 200 grader
Riv marcipanen groft, og kom alle ingredienser i en skål og pisk dem godt sammen.
Brug enten en sprøjtepose med lille stjernetyl, og sprøjt en lille tæt spiral på ca. 5Ø, eller brug 2 teskesker til at sætte så klatter på bagepapiret. Glat dem derefter ud med en finger, der først er dyppet i koldt vand.
Bag dem i ovnen i ca. 20 min. (de skal blive let brune)

Tag cremen fra køl, og pisk den let, pas endelig på ikke at overpiske den, så vil denne ende ud med at skille.

Jeg valgte at komme cremen i en sprøjtepose, og sprøjte på swirls på, og derefter glatte den ud med en lille spartel, så der blev dannet et lille "bjerg" på markonen. Stil dem derefter på køl igen i ca. 30 min.

I mens smeltes ca. 200 g chokolade, du kan evt. fortynde den en lillesmule med lidt crisco eller palmin, men tilsæt kun meget lidt af gange.

Kagerne dyppes i chokoladen, og stilles igen på køl, så chokoladen får et "chok" og størkner.

Så er der bare og sige velbekomme :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar